Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

onsdag 3 mars 2010

kvällens tankar

Nu har jag skrivit 5 olika blogginlägg för att sedan genast radera dem innan jag har hunnit publicera dem. Det är svårt att vara personlig utan att vara privat.

Det är knepigt att i ord uttrycka sådant som ingen ändå förstår eller ens vill försöka förstå;
hur livet kan vara fantastiskt men ändå för svårt att orka med, hur man kan ha så mycket att vara tacksam för men att det ändå inte spelar någon roll eftersom att hela ens liv domineras av en enda jäkla sak som alltid förstör allt, hur det som alla förr såg bara känns nuförtiden.
Jag, och många andra, är alltför bra på att dölja, manipulera och spela ett spel med livet. Det blir ju inte bättre av att alla spelar med och glömmer, ignorerar, glorifierar. Men jag orkar faktiskt inte dölja det som har påverkat mig mest som människa, för vet ni; det påverkar mig fortfarande. Det är tungt att låtsas vara något man inte ännu är, och kanske aldrig blir.


I need you to know I'm not through the night



Missförstå mig inte; jag är glad ikväll. Men jag är ledsen också. För det här helvetet är inte över.

Skänker en varm tanke åt mina medsystrar&bröder, speciellt ni, er jag saknar..
och en stor kram och tack åt allra bästaste Gabriela <3

//Sussu

1 kommentar: