Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

tisdag 16 mars 2010

en massa funderingar

Idag har jag funderat mycket på allt möjligt mellan himmel och jord.

Bland annat kom jag fram till att hur ens liv är och hur man mår och känner sig förstås påverkas mycket av hur man har det men det som är avgörande är hur man tar det. Idag har allt gått fel; cykel 1 hade fastfruset lås, cykel 2 saknade nyckel, cykel 3 saknades helt, tanterna i simhallen upptog hela bassängen med sina marthamöten, jag tappade ut halva min yoghurt över mina byxor, stressen tar långsamt livet av mig, kontot är närapå tömt och så vidare, but still; jag envisades med att ha en positiv attityd hela dagen och det resulterade i att jag kunde hantera alla missöden utan några mental breakdowns och kan avsluta dagen med ett gott humör. Tankar påverkar känslor som påverkar handlingar som påverkar tankar som... ni fattar. Tänk positivt. Var tacksam för det ni har och se det goda i allt som händer.

En annan sak jag har konstaterat idag är att jag faktiskt gillar att vara stressad, åtminstone då jag är mitt uppe i det. Tyvärr. Jag tycker om pressen att ha självdisciplin och känslan av belåtenhet när man äntligen har klarat av allt man "måste" ha avklarat under dagen. Stress ger en adrenalinkick.
Problemet är bara det att efter några dagar fyllda av extrem stress dör jag lite smått. Kroppen värker, mardrömmarna jagar mig, mina atopiska eksem förvärras, immunförsvaret kollapsar med stegring och hosta som följd...
Någon borde försöka stoppa mig när jag jäktar på som värst för jag tycks inte klara av det själv. Slå till mig eller nåt.


Kvällens godnattlåt blir denhär.
//Sussu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar