Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

måndag 22 mars 2010

alkoholbegär

Jag vaknade, efter ynka 4½ h sömn, av Freddie Mercurys sköna stämma kl 06:30 imorse med migrän, nackspärr och närapå ingen röst alls kvar. Undrade vad gudarna straffar mig för och mumlade några mindre vackra ord. Kikade på termometern; -14 där ute. Svordomar igen. Kollade kalendern; boboll i tellushallen kl 8:10, svordomar igen. Mamma började självklart så fort hon såg mig gnälla på hur oduglig jag är. Återigen förbannade jag min existens och fick en total mental breakdown. Jag sjukskrev mig, drog för gardinerna och kröp ner under täcket igen.
....
Dagen har fortgått i samma usla stil och till råga på allt tycks min tankeverksamhet ha fastnat kring skolarbete trots att jag är ledig nu. Jag tänker bara på när jag skall hinna läsa, för att sedan inse "aha, ja har ju int ens nåt att läsa längre". Det känns som om det börjar vara dags att tömma hårddisken i hjärnan nu på ett eller annat vis. Det vill säga helst med en redian karafyllo!


Jag bjuder på lite fylle-inspirationsmaterial i form av vår första videoblogg som skapades vid Onnela i Åbo under abi-xqrsionen i oktober. Jag har absolut inget minne av detta. Bildkvaliteten är inte den bästa, men det väsentliga är ju vår intressanta, extremt promillehaltiga diskussion.
"Aaa nu har vi haft en paus å bara pratat skit. Nu ska vi prata om vettiga saker, va tycker ni om krig?"
"Jag tycker om Kenza!"


hahah, hjälp. All the crazy shit we did that night.

/Sussu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar