Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

måndag 15 mars 2010

Moddan överstökad

Jag är äntligen klar med studentskrivningarna i modersmål!
Under 4 timmar och 15 minuter av total brist på koncentration och fokusering lyckades jag ändå producera 10 sidor skrift (inklusive klotter) angående det fjärde budordets betydelse i vår tid. Hur det gick vet jag inte om jag tänker reflektera över innan resultaten har kommit. Nu har jag kramp i handen och är hungrig. Enda gången under skrivningarna jag åt av min medhavda sallad var då jag plötsligt började tänka på muminpappans testamente och var tvungen att tugga gurkbitar för att förhindra ett skrattanfall.

---------------------------------------------------------------------------------

Förövrigt är vår enkät stängd och det är dags att sammanfatta resultatet:



73% av er, dvs 19 personer tycker att jag skall stay brunette.











19%, dvs 5 personer tycker att jag skall återgå till att vara blond.











1 person tyckte att det inte spelade någon roll vilken färg jag har men ändrade sedan sin röst.
7%, dvs 2 mycket seriösa personer tycker att jag borde färga håret grönt.

Intressant att folk i min närhet försökte förbjuda mig att färga håret brunt så länge det var blont, och nu är det tvärtom; ingen låter mig bli blond på nytt. Vad har jag lärt mig av detta då? Jo, jag skall inte lyssna på andra utan ha den hårfärg jag har feelis att ha. Just nu vill jag ha förändring och en sådan skall komma inom de närmaste dagarna, ifall det blir grönt eller rött eller silver eller blont eller zebrarandigt återstår att se.


Förresten, angående bilderna: tur att jag kan det här med att posera! :D

//Sussu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar