Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

söndag 28 februari 2010

helgen

En finfin helg börjar lida mot sitt slut.

Fredagen spenderades i Vuokatti med Emma, Katie, Moa och våra snowboards. Väckningen runt 5-tiden på morgonen gjorde att den sedvanliga fredagsfeelisen kryddades med extra trötthet vilket resulterade i en dag fylld med sjuk humor och otroligt mycket skratt.


S: ja sa att ja håla.
M: hahhaaha ja tyckt du sa köti.
S: ...karaköti.
*tystnad*
E: koooorvi!

Jag betvivlar att någon annan än vi förstår det otroligt humoristiska i citat som det ovannämnda :D

Snowboardåkandet gick oväntat bra, dagens enda vurpa för mig kändes inte ens! Min nya bräda får dessutom 5/5 toasters, så även sällskapet!
Dagen i backen avrundades med världens godaste minttu-kakao @ Ripas och ett väldigt oväntat men trevligt återseende av Äbä.


Helgen har fortsatt med ett trevligt besök till Vasa. (13 timmar buss under 3 dagar har gett mig tid att sist och slutligen faktiskt ta tag i hälsokunskapsstudierna, sådär lagom 3 veckor innan skrivningarna...)
Bl.a. shopping, hockey och god mat har stått på schemat. Idag skulle jag helst ha velat stanna där i sängen och bara mysa och sova några dygn men jag begav mig ändå ut i skitvädret och tog bussen hem till kvällen. Nu har jag städat och ätit yoghurtrussin på grund av ren och skär tristess. Vill verkligen ut och springa långt&snabbt men jag stoppas av ett ordenligt smärtsamt nackspärr som orsakades av ansträngningen och kylan i backen och förvärrades i Vasas kalla ishall, men kanske jag sover bort det inatt så jag äntligen slipper ut på lenkki imorgon.

Nu: ignorera hälsokunskapen, lyssna på feelismusik och krypa till sängs tidigt.
Tjingeling!

//Suski

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar