Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

tisdag 9 februari 2010

fakta & cypern



Kreativ blogger-utmaningarna cirkulerar ju på hela bloggosfären, och nu senast blev vi nominerade av Karro.
Det går alltså ut på att berätta 7 intressanta fakta om sig själv och sedan nominera 7 andra bloggare. De flesta har väl redan gjort detta, så jag nominerar helt enkelt de som inte har vågat ännu! :D


7 intressanta (konstiga?) fakta om mig:

1. Jag har fobi för mögel och bakterier. Jag är t.ex. sjukt rädd att mat skall vara gammal och kontrollerar pedantiskt bäst före-datumet och undersöker att allt är fritt från mögel.

2. Jag har sjukt bra detaljminne. Jag glömmer hela tiden bort vart jag har lagt saker eller annat jag borde minnas, men dock minns jag detaljer sjukt bra. T.ex. kan jag lätt säga vilka kläder folk har haft på sig vid nåt tillfälle, vilken låt jag har hört på någon dag för flera år sedan, eller ordagrant vad någon har sagt; även om det inte var något viktigt.

3. Jag gillar att laga mat och framförallt att baka. Men jag avskyr att följa recept och improviserar alltid och hittar på allt själv. Nog blir det ändå ätbart.

4. (Jag tycker inte om att erkänna det men) jag har omänskligt höga prestationskrav. Jag vill alltid vara bäst på allt; brunast, smalast, smartast, springa snabbast, simma längst, 10:or på betyget osv... Absolut inte för att känna mig bättre än någon annan utan bara för att jag vill känna att jag själv duger. Vilket aldrig lyckas eftersom att jag aldrig blir nöjd.

5. Jag är överkänslig mot koffein. Dricker jag en vanlig kopp kaffe blir jag hög. Seriöst. Jag blir yr, pratig, vinglig, kallsvettig och får hjärtklappningar. Men det är ju så gott :]

6. Jag skall alltid ha sista ordet i alla diskussioner, jag är otroligt envis och lyckas alltid övertala alla om att jag har rätt! :D

7. Jeans är det värsta jag vet! Alltså jag hatar att ha på mig dem, men nog är det snyggt på alla andra. Dom passar aldrig på mig och är dessutom obekväma. Jag lever 24/7 i klänning/kjol eller möjligen s.k. jeansleggings.

Nu börjar mina tjejer dyka upp här, det är äntligen dags att boka abi-resan! Därför är detta förstås dagens låt: ayia napa!

:D
/Sussu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar