Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

onsdag 24 februari 2010

tisdag eller nåt


It isn't very difficult to see why
You are the way you are
Doesn't take a genius to realise
That sometimes life is hard
It's gonna take time
But you'll just have to wait
You're gonna be fine
...
And I don't wanna hear you tell yourself
That these feelings are in the past
You know it doesn't mean they're off the shelf
Because pain's built to last
Everybody sails alone
But we can travel side by side
Even if you fail
You know that no one really minds



Man hinner tänka synnerligen mycket när man inte riktigt har något meningsfullt att göra under dagarna. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt.
Idag slog det mig i alla fall att jag inte överhuvudtaget vet vad jag skall göra med mitt liv. På sistone har jag åtskilliga gånger varit tvungen att besvara frågor om vem jag är, vad jag vill, vad jag är bra på, vad jag planerar, vad jag skall göra i framtiden, hurudan jag är, vad jag skall studera och mitt briljanta svar på alla dessa frågor lyder: "ööh, int vet ja".
Men jag vet ju inte. Jag vore evinnerligt tacksam om någon har förslag.

//Sussu

2 kommentarer:

  1. jag tror att man aldrig kommer att finna sig helt. man ändras varje dag och det som känns bra borde vara "du" :)

    SvaraRadera
  2. jaa, de e sant :) men allt i livet sku va så myki lättare om man sku veta va man egentligen VILL...

    SvaraRadera