Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

torsdag 7 januari 2010

restless legs & väskfynd

Tjeeeena. Har plötsligt 4 i princip lediga dagar framför mej å e redan uttråkad. Helt sjukt rastlös. Började städa. Det absolut roligaste idag var att kolla igenom alla mina väskor! Jag räknade dem och tömde dem på bottenkraffs. Jag har 51 st i min garderob just nu plus en stor låda med kanske 10-15 stycken som int används så ofta. Plus förstås alla resväckor och stora bagar å sånt som ja int räkna me..

Heh. Om ni nångång behöver nåt, ryck tag i mig. Det tycks inte finnas nåt man inte hittar på bottnen i min handväska. Småsaker som har legat och skräpat i mina olika handväskor tills idag är:
- домой, en rysk inredningstidning
- en badboll (utan luft)
- 2 garnnystan
- 2 halvfulla snusdosor (ja snusar int ens)
- 15 olika plåster + en full plåsterask
- en mokkula
- 23 pennor
- 15 smygspännen
- Österbottniska nationens sångblad
- livsfarliga mängder panadol, burana å sömnmedicin
- 7 paket näsdukar
- 4 nagellack
- en parfym jag inte visste att jag ägde
- 4 par örhängen + armband som jag inte visste att jag ägde
- korsordstidning
- 6,25€ samt 10 penni (mark, varför?! alla väskor är köpta senare än -05)

samt mycket, mycket annat. Skalman drar fram vadsomhelst ur sitt skal, jag drar fram allt ur mina handväskor. Haha.




hare gött /Sussu

3 kommentarer:

  1. oj, ja hitta 7 st partyväskor som ja tror ja ha glömt å räkna :D

    SvaraRadera
  2. Nemen du glömd ju de allra väsentligaste: kondomer, tamponger och näsdukar! Bör finnas i var mans (ehrm, kvinnas) package

    SvaraRadera
  3. " - 7 paket näsdukar (...) samt mycket, mycket annat." allt fanns nog där :D

    SvaraRadera