Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

onsdag 6 januari 2010

Fyyy


Nej usch alltså va deprimerande att ta fram sin kalender igen efter att den ha vari på jullov i 3 veckor. Min hjärna kommer no å att va på jullov ännu ett bra tag framöver. Imoron far ja ti skolan å skriver ett kemiprov, på fredan har ja tack o lov inget, på lördan har vi av nån obegriplig anledning skoldag men jag har på känn att jag är sjuk den dagen. Far ti Vasa iställe å hämtar hem Gaby. Jag har också på känn att jag märkligt nog mirakulöst frisknar till på kvällen och festar bottni. Gaby skall välkomnas hem med skumppa, Marres 18 år skall förstås också skålas för! Me like.
hmm, kemiprovet ja. Fick iaf anteckningar av Katie. Somnade bums jag började läsa dem.

--------------------------------------------------------------------------------

GAAAAAAH ja blir så arg och sur och bitter och besviken på mig själv då jag läser alla mina jämnårigas statusupdates på fb å liknande.. "6 veckor kvar av skolan nu" och sånt. Själv har jag nån enda kurs period 5, period 6 är jag på fulltid i skolan. Nästa skolår är jag period 1 & 2 innan jag äntligen också får bli student. Jag är glad att jag iaf är abi-10 å får va på penkkis me alla andra å sånt, men herregud va ja vill slipp dendär skolan NU!!!! Usch jag är skitförbannad på mig själv för att jag inte "klarar det i tid". Men ännu surare blir jag på folk som tror att vi som tar det på mer än 3 år är lata slappare som inte gör ett skit och skolkar genom livet. Vi har nog våra orsaker. Jag har nog mina orsaker, även om ja int fullt ut tänker dela me mej av de på en blogg.

Tänker man efter är det ju helt ologiskt att jag skulle ha hunnit få lika många kurser som alla andra. Vissa som tror sig veta nåt tror inte att jag har varit sjuk. Håll käft bara, jag har inte valt dethär. Under 1:an var jag borta var och varannan lektion, ofrivilligt. Jag försökte så gott jag kunde, trots att min hälsa int höll så tvinga ja mig själv att va i skolan. Lade ett leende på läpparna och stressade på för att ingen skulle märka något. Hamnade t.o.m in på sjukhus ett tag men även där satt jag och kämpade för att få 10 i allt.. Under 2:an gick jag på vissa lektioner, men innan första perioden var slut sket sej allt ordentligt och jag hamnade in på sjukhus igen. Länge. Även då mitt liv hängde på en skör tråd kämpade jag mig upp i rullstolen och satt där och försökte få några kurser på distans till skolan. Var sjukskriven hela 2:an, men kom endå till några lektioner i maj då jag slapp ut från avdelningen. Nu under 3:an har jag haft ganska normalt antal kurser men det är svårt att orka med då jag plötsligt har börjat få en massa jäkla infektioner, influensor och inflammationer hela tiden..
Trots allt detta har jag samlat ihop relativt många kurser, och med goda betyg dessutom. Egentligen är jag väl ganska stark, men jag kan endå int va annat än besviken. Suck.

Jag blir student iallafall, det är jag säker på. Samtidigt som min bästa vän dessutom; Emma som är delägare av denhär bloggen (puppsi ny frisyr btw!).

oj, ja hadd mena att dehär sku bli ett kort å koncist inlägg, men blir jag upprörd över nåt har jag en tendens att spåra ut lite... Men ingen tvingar ju någon att läsa heller så. :)
de va allt ja had å argumentera om idag men ja har myki på lager så ja återkommer :D //Sussu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar