Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

tisdag 19 januari 2010

nostalgitripp -> 2005

Jag och Emma har ett speciellt förhållande till ett visst årtal - 2005.
"Aah, dehär e SÅ 2005!"
"Oj, minns du då vi blablabla 2005?"
"Denhär låten e så 2005"
"2005, härliga tider"


2005 var helt enkelt fantastiskt. Det var vårt år, Knasus&Tussus. Aah, dessa ljuva minnen. Det VAR roligt, men tragiskt, att vara 13-14 år. Man var ful, hade bedrövliga kläder och hemskt smink, uppförde sig pinsamt, var medlem på patetiska lunarstorm och irc-galleria, tjuvrökte i lekparker, snattade cidrar av Emmas pappa, angstade över obesvarad kärlek, *sKrEv SåHäÄr* MEN det var KUL.
Jag har ikväll lagt ner rätt mycket tid på att sammanställa tiden som fjortis. Låt mej få introducera er läsare till detta formidabla år, genom ord, bilder och musik! (klicka på bilderna för större versioner)


1. Dethär är Jenny, Emma å jag på Jennys 14-årsmiddag vid Sesam. (emma å ja e alltså 13 år). Ja vet int om ja ska skratta eller gråta åt dehär.. :) Denhär kvällen träffade Emma sin pojkvän från lagmansgården ( =D ). Dom satt i Aylin och pussades medan vi andra stod utanför fönstret och gjorde grimaser.
2. Jag, på random cykel. Jag å Emma va ute på ett regelbundet återkommande äventyr som vi kallade "fjåll". Vi var jävligt barnsliga och sprang omkring och bl.a. stal kvastar, åkte rutschkana, låg i snön etc men trodde förstås att vi var megacoola :D
3. 13-åringarna Toona, Emma, Jenny å Jonna på Toonas filmkväll i januari.
4. Dehär e Jenny, Emppu, Jonna å Juho på vår tramppis då vi just had fått den. Tramppisen va definitivt ett av de roligaste nöjena 2005!


Ja, detdär var vintern-våren i bilder. Under den tiden tillbringade vi en stor del av vår tid utanför Rådmans väggar med att sitta vid den lokala gourmetrestaurangen (Mäccen). På kvällarna hade alla hemkomsttiden 9, men jag fick vara ute till 10 WOW!!! Detta ledde till att vi utvecklade en taktik; "kuppen". Det gick ut på att vi ljög för våra föräldrar och smög ut för att bl.a. åka gaturally med äldre lantisar. T.ex. bestämde vi att jag skulle sova över hos Emma. Då klockan närmade sig 11 gick vi för att "sova" = vi klättrade ut genom fönstret och ringde lantisarna som plockade upp oss! Sen satt man där i en wunderbaum-stinkande bil med musik som denna spelandes i de hemmagjorda baslådorna hela natten.







1. Emma hade prinsess-tema på sitt 14-årskalas...
2. Emma&Jonna. Under hösten bestod lunchen allt som oftast av pallade äpplen, då rådmans/oxhamns mat inte dög.
3. Käääärleeek ;) jodå, killarna kom och gick under året. På bilden ser vi Jonna och Emma med deras "fynd" från allas vårt favoritställe; rummelbacken på kulturnatten i Nyykaabi.
4. Första året vi var på KK. Otroligt kul. Tydligen var jag brunett där ett tag också.
5. ehehhe :) Bloggdrottningarna själva på den tiden det begav sig.
6. SLEJKARN! omg, klass 7C :D







AAAH SOMMAREN -05!!! De e nog säkert bästa sommaren i mitt liv. Snäppet bättre
än -09 till och med.
1. Veneziansk; jaffa&vodka (Y)
2. Fjåll igen.
3. Fjåll IGEN. hur såg vi ut?!?! På allmän plats?!?!?
4. Aah vår grillfest/sommaravslutning/back to school <3
5. Jag&Emma :´D Oh please, sussu18år vill bara gå å säga åt sussu&emma13år att hej, man KAN faktiskt gå en dag utan 15 kg kajal runt ögonen :) Denhär bilden är tagen på våren, jag hade just fyllt 14 och vi hade just dragit vår första riktiga fylla, me Soffi. "Skogsplaneten anropar", alla spydde, slockna. Guud, vi var ju bara små barn. Tur att man lär sej av sina misstag :)
6. Emmas vägg, "Dumma saker xD", i partylokalen. Partylokalen var awesome. Emmas mamma sågs knappt till i lägenheten under hela sommaren -> gissa var vi var och snattade cigg, spelade klädpoker, fjållade, åt pizza, klädde ut oss osv. :)





Och sist men inte minst - en playlist. Alla låtar man hörde på i lantisbilarna, på sursikdisco, i partylokalen, vid Basement (HAHAH minns ni?! The Place), på hanttalektionerna me Kerstin, vid KK... lyssna HÄR
(om du inte har spotify är det dags att skaffa)

Tjingeling! :)
/Sussu (eller Tussu som jag kallades -05..)

2 kommentarer:

  1. OOOOH alltså det är nog nåt sagolikt med våren och sommaren 2005. har aldrig haft så bra tid i hela mitt liv som då. allting va så otroligt perfekt :D!!!

    hahaha had glömd bort handär lärarn. han had jättekort stubin minns jag ;p

    SvaraRadera
  2. instämmer! :)


    hahha, man behövd ju int ens göra nå på hans lektioner så de va ganska najs :D

    SvaraRadera