Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

torsdag 26 november 2009

Sjukling

Jaha, febern är tillbaka igen. Men vad annat kan jag vänta mig, 10:e veckan med förkylning nu... Jag har inte tid att vara sjuk! Hmm, vad säger det om vårt samhälle om man inte har tid att bli sjuk.. vilket man blir av den här stressen.

Jag sov ca. 14 h inatt, sen flyttade jag mig till soffan 4 meter bort och slog på teven. Har sett på Kauniit ja Rohkeat/ The Bold and the Beutiful samt barnkanalen hela dagen. Såg ett animerat program om en tjej med en hello kitty-skateboard. Hon skulle vara med i en tävling men hon var för lat för att träna. Dan innan tävlingen tränade hon, och förståss vann hon hela alltihop.
"För att vinna måste man ha tur. Men det är viktigare att jobba hårt och det allra viktigaste är att ha vänner." Pedagogisk moralpredikan men rätt fint ändå.





Jag är uttråkad och för att slippa tänka på hur mkt mitt huvud värker tänker jag förgylla er vardag med en lista med små saker som förgyller min vardag:

- söta fräknar
- fina adjektiv som miserabel, marängfluffig (kanske inte ett riktigt ord), amorös och konstruktiv
- rosetter
- att hitta saker som man har glömt bort
- att lyssna på folk som talar t.ex. franska, spanska eller nåt annat fint språk
- människor som klär sig snyggt även en trist grå vardag
- fina skiv- och bokomslag, även om jag knappast lyssnar på skivan eller läser boken
- leenden, speciellt från någon oväntad
- kakfat med flera våningar, jag vill bo på ett sånt!
- dendär stunden med tjejerna, just innan man sticker ut och festar. Alla är på sitt bästa humör och sjunger (skriker) med i partylåtarna, man lånar varandras smink och skor och kvällen är ännu ung.


//Sussu

2 kommentarer:

  1. att hitta saker man glömt bort är bäst!!

    SvaraRadera
  2. jaa! gamla dagböcker e roligast! å pengar hehehe

    SvaraRadera