Söker du efter något speciellt vi skrivit om?

söndag 22 november 2009

Mayhem


Hej bloggeeeen.
Efter en händelserik helg börjar det väl vara på plats med ett ordentligt partyreportage?

Fredagen var helt legendary. Det fixade sig med skjuts till Vasa. Uppkorkning under bilfärden. Väl framme i Vasa var jag redan på G, alkohol har en tendens att påverka mig snabbt. Vi dumpade våra väskor i huset vi skulle bo i, vi tjejer fixade smink o.dyl. och sedan var det bara bottni upp!
Efter en stund insåg jag att det var länge sen vi hade ätit något, och passligt nog hade vi Siwa som granne. Vi köpte hamburgare och yoghurt. Kassatanten ville inte kontrollera ID, trots att Emma insisterade.



Så småningon sprang hela gänget iväg i regnet mot Fontana. Gled förbi kön utan problem. For in och hälsade på X3Ms Petski å Magnus och parkerade oss på front row. Stället blev snabbt fullpackat och vi fick vänta onödigt länge på förbandet, Bassbros. Då Lorentz & M. Sakarias började med sitt framträdande var det så fullpackat så man inte ens kunde röra sig. Plötsligt svimmade jag. Och igen. Och igen. Och en fjärde gång.. Dock var det så mycket folk så det var alltid någon som tog emot mig och hindrade att jag föll på golvet och blev ihjältrampad. Vakterna stod bara och såg på utan att röra ett finger. Skitstil.




Jag måste erkänna att minnet sviker mig lite efter det här.. :D Åtminstone tog vi oss till O'malleys där det blev drinkar och shottar samt några videobloggar.. allt för er kära läsare!







Tillbaka vid Fontana var Emma plötsligt bästis med Lorentz. Jag hamnade backstage. M. Sakarias bjöd på dricka. Sköna typer. Dom var fascinerade över mina färgglada strumpbyxor.

Då klockan var alltför mycket började jag å Nikki traska hemåt. Han hittade inte. Jag hittade inte. Efter ett par timmar hittade vi äntligen rätt hus, men fick inte upp dörren. Vi väckte husägaren som öppnade. Jag slängde mig på Emmas säng och somnade direkt.
På lördagen blev det buss hem till jeppis. Feber hade jag lyckats få också. Låg och hostade några timmar men efter lite <3 Kina-mat <3 var allt bättre och jag for på lite gaturally me Suus. Jonathan joinade, sen for vi ti Netti me Katie Force å Jenna. Najs. :)

Idag söndag = feber, läxor, städning, läxor, hosta, läxor, stress och Batmanfilm me lillebror. Ja behöver jullov NU.
Men slutligen så va de no en bra helg, 3½ av 5 toasters! Nu är det bara lillajul kvar, sen blir ja nykterist! :)

Hejtåååå
//Sussu



NOTE FROM EDITOR: ja va alltså int så full så ja svimma, utan ja had lågt blodsocker plus att ja blev knuffad av alla så ja blev utan luft.

2 kommentarer: